395px

Zonder Herinnering (ft. Julión Álvarez)

Alfredo Olivas

Sin Memoria (part. Julión Álvarez)

Yo nunca pido opiniones
Y vaya que las ofrecen
Rara vez pido favores
Porque los pago con creces

Traigo bastante coraje de tanta pregunta
Cuando el interrogador
Ayer estuvo en mi junta
Solicitando mi ayuda

Oiga pues el que no escucha
Nótese mi descontento
La gente no tiene lucha
Ni tampoco sentimientos

Señor no tiro la toalla por no ser cobarde
Pero es que a mi situación
No hayo porque lado darle
Más que puro pa' delante

Y es que aún
Hay tantas bocas por callar
Aún hay que poner en su lugar
A tanta gente que ha perdido la memoria
A quien nadaba junto a mí en un mar de gloria
Y simplemente ahora no está porque quiso y porque pudo
Y solamente porque ahora
No tiene tunas el nopal

Para que quede más claro
Yo no pongo resistencia
Solo les pido un favor
Que no agoten mi paciencia

No se sientan ofendidos me hago responsable
Lo que ahora digo dolido
Lo sostengo en modo amable
Creo que es lo más razonable

Y es que aún
Hay tantas bocas por callar
Aún hay que poner en su lugar
A tanta gente que ahora ya tiene memoria
A los que quieren volver conmigo a la gloria
Y simplemente ya no estoy porque quiero y porque puedo
Y sepan que a partir de ahora
Metemos mente y corazón

Zonder Herinnering (ft. Julión Álvarez)

Ik vraag nooit om meningen
En toch worden ze gegeven
Zelden vraag ik om een gunst
Want die betaal ik met rente

Ik heb veel woede van al die vragen
Wanneer de ondervrager
Gisteren bij mijn vergadering was
En mijn hulp vroeg

Hoor eens, degene die niet luistert
Merk mijn onvrede op
De mensen hebben geen strijd
En ook geen gevoelens

Meneer, ik geef de strijd niet op omdat ik geen lafaard ben
Maar ik weet niet hoe ik
Mijn situatie moet aanpakken
Behalve gewoon vooruit

En het is zo
Er zijn nog zoveel monden te snoeren
Er moet nog recht gedaan worden
Aan zoveel mensen die hun geheugen zijn kwijtgeraakt
Aan degenen die naast mij zwommen in een zee van glorie
En simpelweg nu niet meer zijn omdat ze dat wilden en konden
En alleen omdat ze nu
Geen vijgen meer hebben aan de cactus

Om het duidelijker te maken
Ik bied geen weerstand
Ik vraag alleen een gunst
Dat jullie mijn geduld niet op de proef stellen

Voel je niet beledigd, ik neem de verantwoordelijkheid
Wat ik nu zeg, gekwetst
Hou ik op een vriendelijke manier vol
Ik denk dat dat het meest redelijk is

En het is zo
Er zijn nog zoveel monden te snoeren
Er moet nog recht gedaan worden
Aan zoveel mensen die nu weer herinneringen hebben
Aan degenen die weer met mij naar de glorie willen
En simpelweg ben ik er niet meer omdat ik dat wil en kan
En weet dat vanaf nu
We ons verstand en ons hart inzetten