La Siesta Española
Ay, déjame decirle par de vainitas
A esta gente que ya me tienen harto
La España del siglo XXI es un meme de internet
Solo falta que el ministro de Cultura sea
Lige contando mentiras que ni ellos
Mismos se creen
Pero se la creen los perroflautas que ven Telecinco
Reparten el pan, pero ellos comen pizza
Prometen igualdad y el poder lo monopolizan
Nos hablan de libertad mientras nos esclavizan
Quieren que la gente sea ignorante y sumisa
Para seguir robándonos en nuestra cara
Y sigamos trabajando como si nada pasara
El muro de Berlín no se construyó para que nadie entrara
Más bien fue para que sus ciudadanos no se escaparan
Las feministas y su vaina rara
Manifestándose con la camiseta del Che Guevara
Yo sé que si Franco estuviera vivo me matara
Pero si estuviera vivo Lenin, nos exterminara
A mí no me vendan sueños que no soy un iluso
Sé que los fusilamientos de Franco eran un abuso
Los campos de concentración nazi eran un abuso
Pero ¿por qué nadie dice nada de los gulags rusos?
Aprendí hablando de historia con un paisano
Que la siesta española es mejor que el sueño americano
En Madrid me dijo un dominicano
Que los latinos y los españoles somos hispanos
Quieren tener a los artistas acomodados
Para no tener al pueblo escandalizado
Muchos tienen miedo de perder lo que han ganado
Por eso no opinan cuando el tema es delicado
Nos tienen adoctrinados con sus cuentos chinos
Porque saben que arderían en llamas si nos unimos
Si perdemos, no perdemos, perdemos si nos rendimos
Sé que algún día seremos más grandes de lo que fuimos
Tengo el corazón latino como David Bisbal
Para las próximas elecciones me voy a presentar
No importa que haya estado en la cárcel por robar
Los de Bildu eran terroristas y ahora pueden gobernar
Mi loco, con las charos hay que tener paciencia
Predican la paz ejerciendo la violencia
Parece que carecen de inteligencia
Te discriminan por no tener sus mismas creencias
A lo mejor esto no sirve de nada
Pero es mejor que quedarse con las manos cruzadas
Puede ser que defienda una idea equivocada
O tal vez nos creímos una historia mal contada
Aprendí hablando de historia con un paisano
Que la siesta española es mejor que el sueño americano
Cuando estuve en Colombia me dijo un venezolano
Que los latinos y los españoles somos hispanos
Cuando estuve en México me dijo un cubano
Que los latinos y los españoles somos hispanos
Cuando estuve en Ecuador me dijo un peruano
Que los latinos y los españoles somos hispanos
Latinos y españoles somos hispanos
Hermanos de diferentes madres
Dale pa' allá, my nega
El quinquillero neto de este lao
Santos a los botoncitos, dímelo Magic, Bitchy Sound
La G-Alpia, ultramega universal
El parcero Rojo Capo, dímelo, Vinny, Jimmi en la volanta
Pra, pra la señal
De Spaanse Siësta
Laat me je een paar dingen vertellen
Aan deze mensen die me zo moe maken
Spanje in de 21e eeuw is een internetmeme
Het enige wat nog ontbreekt is dat de minister van Cultuur
Lige gaat liegen die zelfs zij
Zelf niet geloven
Maar de perroflautas die Telecinco kijken geloven het wel
Ze delen het brood, maar zij eten pizza
Ze beloven gelijkheid en monopolizen de macht
Ze praten over vrijheid terwijl ze ons enslaven
Ze willen dat de mensen onwetend en volgzaam zijn
Om ons gewoon in onze gezichten te blijven beroven
En we blijven werken alsof er niets aan de hand is
De Berlijnse muur was niet gebouwd om iemand binnen te laten
Eerder om te voorkomen dat hun burgers ontsnapten
De feministen met hun rare gedoe
Protesteren met het T-shirt van Che Guevara
Ik weet dat als Franco nog leefde hij me zou vermoorden
Maar als Lenin nog leefde, zou hij ons uitroeien
Verkoop me geen dromen, want ik ben geen illusie
Ik weet dat de fusilleringen van Franco misbruik waren
De nazi-concentratiekampen waren een misbruik
Maar waarom zegt niemand iets over de Russische gulags?
Ik leerde praten over geschiedenis met een landgenoot
Dat de Spaanse siësta beter is dan de Amerikaanse droom
In Madrid zei een Dominicaan me
Dat de Latino's en de Spanjaarden Hispanic zijn
Ze willen de kunstenaars in het gareel houden
Zodat het volk niet in opstand komt
Veel mensen zijn bang om te verliezen wat ze hebben
Daarom geven ze geen mening als het onderwerp gevoelig is
Ze hebben ons geconditioneerd met hun onzin-verhalen
Omdat ze weten dat ze in vlammen zouden vergaan als we ons verenigen
Als we verliezen, verliezen we niet, we verliezen als we opgeven
Ik weet dat we op een dag groter zullen zijn dan we ooit waren
Ik heb een Latijns hart zoals David Bisbal
Voor de volgende verkiezingen ga ik me aanmelden
Het maakt niet uit dat ik in de gevangenis zat voor diefstal
Die van Bildu waren terroristen en nu kunnen ze regeren
Maat, met de charos moet je geduld hebben
Ze prediken de vrede terwijl ze geweld gebruiken
Het lijkt wel alsof ze geen verstand hebben
Je wordt gediscrimineerd omdat je niet dezelfde overtuigingen hebt
Misschien heeft dit allemaal geen zin
Maar het is beter dan met je handen over elkaar te blijven zitten
Misschien verdedig ik een verkeerde idee
Of misschien hebben we ons een slecht verhaal laten verkopen
Ik leerde praten over geschiedenis met een landgenoot
Dat de Spaanse siësta beter is dan de Amerikaanse droom
Toen ik in Colombia was, zei een Venezolaan me
Dat de Latino's en de Spanjaarden Hispanic zijn
Toen ik in Mexico was, zei een Cubaan me
Dat de Latino's en de Spanjaarden Hispanic zijn
Toen ik in Ecuador was, zei een Peruaan me
Dat de Latino's en de Spanjaarden Hispanic zijn
Latino's en Spanjaarden zijn Hispanic
Broers van verschillende moeders
Ga daarheen, mijn neger
De echte krabbelaar van deze kant
Santos op de knopjes, vertel het me Magic, Bitchy Sound
La G-Alpia, ultramega universeel
De maat Rojo Capo, vertel het me, Vinny, Jimmi in de achtertuin
Pra, pra het signaal