395px

De Filipina

Guitarricadelafuente

La Filipina

Ojalá no abandone la suerte
Traigo ramo' de espiga y jazmín
Cuando yo me arrimaba a la orilla
Escuchaba las voces cantando y decir
Mira, mira El Ebro, ha firmao' un juramento
Para morir con el mar

Me solían decir
Los sueño' de agua fría
Me solían decir
Los luceros que vi
Por su agua corría

Tú no tienes mantón
Tú no tienes manila
Quieres ser emperatriz
De la Filipina

Yo no tengo un real
Yo tengo concha fina
Debajo del tendal nos
Haremos cositas

La virgen del Pilar dice
No quiere ser francesa
Quiere ser capitana la tropa aragonesa

Tú no tienes mantón
Tú no tienes manila
Quieres ser emperatriz
De la Filipina

Yo no tengo un real
Yo tengo concha espina
Beberé todo el río
Pa' llegar a tu verita

De Filipina

Ik hoop dat het geluk niet verlaat
Ik breng een boeket van aren en jasmijn
Toen ik naar de oever liep
Hoorde ik de stemmen zingen en zeggen
Kijk, kijk, de Ebro heeft een eed gezworen
Om met de zee te sterven

Ze zeiden vaak tegen mij
De dromen van koud water
Ze zeiden vaak tegen mij
De sterren die ik zag
Door zijn water stroomde

Jij hebt geen mantón
Jij hebt geen manila
Je wilt keizerin zijn
Van de Filipina

Ik heb geen cent
Ik heb een mooie schelp
Onder de waslijn
Zullen we dingetjes doen

De maagd van Pilar zegt
Wil geen Franse zijn
Wil de aanvoerder zijn van het Aragonese leger

Jij hebt geen mantón
Jij hebt geen manila
Je wilt keizerin zijn
Van de Filipina

Ik heb geen cent
Ik heb een stekelige schelp
Ik zal de hele rivier drinken
Om bij jou te komen.