395px

De Uil

Luis R Conriquez

El Buho

Pa' todo el que quiera saberlo
Somos los que pelean el cerco
De tanta guerra por acá
Las calles de Tijuana parecen infierno

Soy de trabajo y no de pleito
Pero si me buscan, me defiendo
Metiéndole jale a los gringos
Y a todos los clientes, los tengo contentos

Y pa' presentarme, tengo que contarles
Que hace mucho tiempo, también sufrí hambre
Preferí las calles en vez de estudiarme
Me gusto el refuego que pueden contarme

Todo lo he vivido, aunque esté morillo
Pero bien curtido, tuve mis motivos
La necesidad fue más grande que el miedo
Nunca me ha importado meterme en enredos

Por clave yo soy el Búho de Tijuana
Pendiente de mi terreno

Así suena su compa Luis R Conriquez, viejo
Y puro Kartel Music

En el Zeta ya me han quemado
Pero nada me han comprobado
Piensan que porque uno chambea
Ya tiene el instinto por andar matando

Desde La Tía hasta San Diego
Me mirarán en el refuego
Mando saludos pa' el Cinco, al Dos, y al Once
Sin olvidar al viejo

Y pa' presentarme, tengo que contarles
Que hace mucho tiempo, también sufrí hambre
Preferí las calles en vez de estudiarme
Me gusto el refuego que pueden contarme

Todo lo he vivido, aunque esté morillo
Pero bien curtido, tuve mis motivos
La necesidad fue más grande que el miedo
Nunca me ha importado meterme en enredos

Por clave yo soy el Búho de Tijuana
Pendiente de mi terreno
¡Fierro!

De Uil

Voor iedereen die het wil weten
Wij zijn degenen die de strijd aangaan
Van zoveel oorlog hier
De straten van Tijuana lijken op de hel

Ik ben van werken en niet van vechten
Maar als ze me zoeken, verdedig ik me
Ik zorg dat de Amerikanen het druk hebben
En al mijn klanten, die houd ik tevreden

En om me voor te stellen, moet ik jullie vertellen
Dat ik lang geleden ook honger heb geleden
Ik koos voor de straten in plaats van te studeren
Ik hou van het vuur dat ze me kunnen vertellen

Ik heb alles meegemaakt, ook al ben ik jong
Maar goed getraind, ik had mijn redenen
De nood was groter dan de angst
Het heeft me nooit iets uitgemaakt om in de problemen te komen

In code ben ik de Uil van Tijuana
Let op mijn terrein

Zo klinkt je maat Luis R Conriquez, ouwe
En puur Kartel Music

In de Zeta hebben ze me al verbrand
Maar ze hebben me niets kunnen bewijzen
Ze denken dat omdat ik werk
Ik de drang heb om te doden

Van La Tía tot San Diego
Zullen ze me zien in het vuur
Ik stuur groeten naar de Vijf, naar de Twee, en naar de Elf
Zonder de ouwe te vergeten

En om me voor te stellen, moet ik jullie vertellen
Dat ik lang geleden ook honger heb geleden
Ik koos voor de straten in plaats van te studeren
Ik hou van het vuur dat ze me kunnen vertellen

Ik heb alles meegemaakt, ook al ben ik jong
Maar goed getraind, ik had mijn redenen
De nood was groter dan de angst
Het heeft me nooit iets uitgemaakt om in de problemen te komen

In code ben ik de Uil van Tijuana
Let op mijn terrein
¡Fierro!