395px

Dans Celle Qui Te Trouve

Manel

En La Que El Bernat Se’t Troba

I ahir a la nit vam conèixer tres dones altes i elegants
I amb una em vaig posar d'acord
Vam conversar, vam riure i hem fet l'amor.
I m'ha parlat del seu país i de les coses que fa aquí
Amb un castellà força estrany, sorprenentment fluid.

"quin nas més gros que tens". m'ha dit,
La dona alta des del llit, i a la paret ha assenyalat
Un quadre verd que de nena havia pintat.
I "que bonic! que bonic! que bonic!" m'he dit,
Quina nena més dolça devia ser,
Quin plaer haver-la pogut conèixer fa molt de temps.

"si tanques els dos ulls", m'ha dit,
"si et quedes quiet a dins del llit, t'ensenyaré una cançó
Que a casa em cantaven per anar a dormir.
Parla d'un bosc i d'un senyor que hi viu aïllat entre oms i flors
I es protegeix dels mals humans amb un exercit d'animals"
I "que bonic! que bonic! que bonic!" m'he dit,
I quina veu més fina que té,
Quin plaer haver-la pogut conèixer fa molt de temps.

Però el bernat m'ha dit que t'ha vist per barcelona,
Que t'acompanyava un home molt alt,
Que li has preguntat si encara ens freqüentàvem
I que m'envies molts records.

Dans Celle Qui Te Trouve

Hier soir, on a croisé trois femmes, grandes et élégantes
Et avec l'une d'elles, j'ai fait un pacte
On a discuté, on a ri et on a fait l'amour.
Elle m'a parlé de son pays et des choses qu'elle fait ici
Avec un espagnol un peu étrange, mais étonnamment fluide.

"T'as un sacré gros nez", m'a-t-elle dit,
La grande femme depuis le lit, et elle a pointé du doigt
Un tableau vert qu'elle avait peint quand elle était petite.
Et "c'est beau ! c'est beau ! c'est beau !" je me suis dit,
Quelle petite fille douce elle devait être,
Quel plaisir de l'avoir rencontrée il y a longtemps.

"Si tu fermes les deux yeux", m'a-t-elle dit,
"Si tu restes immobile dans le lit, je vais te chanter une chanson
Que chez moi on chantait pour s'endormir.
Ça parle d'une forêt et d'un homme qui y vit isolé parmi les ormes et les fleurs
Et qui se protège des mauvais humains avec une armée d'animaux."
Et "c'est beau ! c'est beau ! c'est beau !" je me suis dit,
Et quelle voix délicate elle a,
Quel plaisir de l'avoir rencontrée il y a longtemps.

Mais le bernat m'a dit qu'il t'a vue à Barcelone,
Que tu étais avec un homme très grand,
Que tu lui as demandé si on se voyait encore
Et que tu m'envoies plein de souvenirs.