395px

De Regenbui

Miguel Aceves Mejía

El Aguacero

Se mira relampaguear,
El cielo está encapotado,
Vaqueros, para el corral
Arríen a todo el ganado.

La noche se viene encima,
Procuren pronto llegar,
Mañana en la madrugada
Comenzamos a labrar.

¡Ay, ay, ay, ay, ay, ay, ay!,
Bendito sea el cielo,
Llorando te quiero
Muchísimo más y más.

¡Ay, ay, ay, ay,!
Esta noche mi tejado
Tendrá un olorcito a jarro,
¡Ay! la lluvia me irá arrullar.

Las primeras gotas fueron
Las de un fuerte chaparrón
Las que al caer en mi sombrero
Alegran mi corazón.

¡Ay, lalala!, mi corazón

De Regenbui

Ik zie de bliksem flitsen,
De lucht is donkergrijs,
Cowboys, naar de stal,
Drijf al het vee bijeen.

De nacht komt snel dichterbij,
Probeer snel hier te zijn,
Morgen in de vroege ochtend
Beginnen we met ploegen.

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh!,
Gezegend zij de hemel,
Huilend wil ik je
Veel meer en meer.

Oh, oh, oh, oh!,
Vanavond heeft mijn dak
Een geur van natte aarde,
Oh! de regen zal me wiegen.

De eerste druppels waren
Die van een zware bui
Die, als ze op mijn hoed vallen,
Mijn hart verblijden.

Oh, lalala!, mijn hart

Escrita por: Tomas Mendez