395px

Sennenhond

Polo Hofer

Sennehund

Was für en arme Tropf bin i, i cönnt ned abebrönnter si,
U d Sorge bringe mi ume Schlaf, ha Schulde bis gnue,
Ha löcher i de Schue, u niemer het mi gärn i dem Kaff.
I bi elei und i has Schwär.
U mi Chüelschrank isch leer, u dr Strom stelle sie mir morn ab.
Nume my Hund schteit no zu mir,aber ou er liidet derfür,
will sys Fuetter wird langsam knapp.

Nume eis cha's no bringe wenn i mi Hund chönt lehre singe,
Mit mir in Harmonie, wenn my Sennehund chönnt jodle, joliduli, so schön wien i

Wie schön chönnts Läbe sy mir würde gross yschtige,
würde füüfliber byge, mir wäre totali Megastars hie.
Er jodlet so guet,i gieng ume mit em Huet,i miech Kasse wie no nie.
Bluube mir am Bäreplatz schtah meintisch de Zirkus sig da,
jede wett derby si bi dere Show,si würde ufhöre z'schtrite.
Es gäb friedlichi Zyte,für jedes Chind, jede Maa,jedi Frau.

Ja das würds doch bringe,wenn my Hund chönnti singe
mit mir in Harmonie wenn mi Sennehund chönnt jodle,Joliduli,so schön wien i.

Wie schön chönnt ds Läbe sy,es wär alles perfekt.
Mir würde vom Fernseh entdeckt,fahre in Las Vegasund Hollywood i
Mir chönnte zäme nach China,das wär doch ganz prima.
Mir würde jodle für d'Demokratie,we mir s'Münz hätte zellt,
würd ig ihm zeige,wie me bschtellt,e Pekingänte für ihn u für mi,
U sy mir de wieder deheim,gründe mir en Fanclub-Verein,
u jede zahlt en Jahresbiitrag y.

Ja das würds doch bringe wenn mi Bäri chönnti singe......

Sennenhond

Wat voor een arme ziel ben ik, ik kan niet minder zijn,
En de zorgen houden me wakker, ik heb genoeg schulden,
Ik heb gaten in mijn schoenen, en niemand heeft me graag in dit dorp.
Ik ben alleen en heb het zwaar.
En mijn koelkast is leeg, en de stroom wordt morgen afgezet.
Alleen mijn hond blijft nog bij me, maar ook hij lijdt daarvoor,
Want zijn voer raakt langzaam op.

Alleen één ding kan het nog redden als ik mijn hond kon leren zingen,
Met mij in harmonie, als mijn Sennenhond kon jodelen, joliduli, zo mooi als ik.

Hoe mooi zou het leven zijn als we groot zouden kunnen worden,
Zouden we flink doorpakken, we zouden totaal megasterren zijn hier.
Hij jodelt zo goed, ik zou rondlopen met de hoed, ik zou geld verdienen als nooit tevoren.
Blijven we bij de Beerenplaats staan, menigmaal zou de circus hier zijn,
Iedereen zou bij die show willen zijn, ze zouden stoppen met vechten.
Er zouden vredige tijden zijn, voor elk kind, elke man, iedere vrouw.

Ja, dat zou wat zijn, als mijn hond kon zingen,
Met mij in harmonie, als mijn Sennenhond kon jodelen, joliduli, zo mooi als ik.

Hoe mooi zou het leven zijn, het zou allemaal perfect zijn.
We zouden ontdekt worden op televisie, rijden naar Las Vegas en Hollywood,
We konden samen naar China, dat zou heel fijn zijn.
We zouden jodelen voor de democratie, waar we het muntje zouden tellen,
Zou ik hem laten zien, hoe je bestelt, een Pekingeend voor hem en voor mij,
En als we weer thuis zijn, richten we een fanclub op,
En iedereen betaalt een jaarbijdrage, ja.

Ja, dat zou wat zijn als mijn hond kon zingen......