PUMAS (part. Milo j)
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
Si me achino al sonreír, pues ser feli' nos ciega un poco
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
Si me achino al sonreír, pues ser feli' nos ciega un poco
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
Si no tengo a dónde ir, llevo a mi tierra a donde toco
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
No estamos tan loco', soy feliz con poco
Vuelvo a tocar a mi tierra
Se ven en mis ojos recuerdos de guerra
Esperando a la mala, tomándome un mate
Nací pa'l combate, a mí nada me aterra
Clavando la faca en el piso
Lo tuve que hacer cuando nadie lo hizo
Siempre vuelvo en el momento preciso y
Como soy buen payador, improviso, ja
Metido en la puna
Contándole to' mis secreto' a la Luna
Cantándole al cielo canciones de cuna
Vuelvo con fortuna para mi comuna, criado entre puma'
Cacé de la pata al futuro
Busco la luz en momentos oscuros
Callo tras callo, pisando más duro
Joven reserva que vino del monte argentino
Que afronte el destino este porte tan puro
O mato y muero si es por mi bandera
Me siento Cabral, clavándola afuera
Voy a hacer historia el día que me muera
Salí sin caballo y gané la carrera
Navegando y borrando frontera'
Busco la gloria en mi vida guerrera
Yo sé que después de la luz nos espera, wah
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
Si me achino al sonreír, pues ser feli' nos ciega un poco
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
Si me achino al sonreír, pues ser feli' nos ciega un poco
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
Si no tengo a dónde ir, llevo a mi tierra a dónde toco
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
No estamos tan loco'
No soy de aquí ni soy de allá
No tengo edad ni porvenir
Y ser feliz es mi color de identidad
Uh, vuelvo a tocar a mi tierra
Mi Argentina sabe que nunca me fui, ja
'Tuve plantando bandera en toda' las frontera' que te prometí
Máximo amor pa' la gente del barrio
Que son los que nunca se olvidan de mí, ja
Yo nunca me olvido de ustede'
Me queda bien claro de dónde salí (vivo para contarlo) sí, ja
Y ahora mira dónde estamo', ja
De batalla en batalla, ganamo'
Suena el— si en caballo llegamo'
Me siento Belgrano, hoy el cielo se acuesta en mis mano'
Piso lugare' del mundo que ni imaginé
Planto, planto bandera en la tierra
Decí que soy yo si preguntan quién fue
Máximo amor pa' mi gente Argentina
Que se fue de casa por pan y café, ja
Sé bien lo que represento
No pierdo el acento y ni meno' la fe
Ni meno' las gana' de seguir girando en el mundo
Estos wacho' no pierden la sed
La bocha en los pie'
La copa en la mano, mi nombre en la espada y abajo la 10
Hoy
Estoy generándolo y a pesar del dolor
Un ángel se puso en mi norte
Ahora sé la traición
Si el error hizo grande mi nombre
No voy por lo material
No puedo comprar volar
Lo logro con mi cantar
Y me da para contar
Vuelvo a tocar a mi–
Vuelvo a to–, vuelvo a to–, vuelvo a tocar a mi tierra
Se ven en mis ojos
Si me achino al sonreír, pues ser feli' nos ciega un poco
Achalay, desaparecer no sonó tan loco
Si me achino al sonreír, pues ser feli' nos ciega
PUMAS (met Milo j)
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
Als ik lach, want gelukkig zijn maakt ons een beetje blind
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
Als ik lach, want gelukkig zijn maakt ons een beetje blind
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
Als ik geen plek heb om heen te gaan, neem ik mijn land mee waar ik ook ga
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
We zijn niet zo gek, ik ben blij met weinig
Ik keer terug naar mijn land
In mijn ogen zie je herinneringen aan oorlog
Wachtend op het slechte, terwijl ik een mate drink
Ik ben geboren voor de strijd, niets maakt me bang
De mes in de grond steken
Ik moest het doen toen niemand het deed
Ik kom altijd terug op het juiste moment en
Omdat ik een goede verhalenverteller ben, improviseer ik, ja
Verstopt in de bergen
Vertel ik al mijn geheimen aan de maan
Zing ik voor de lucht wiegeliedjes
Ik kom terug met geluk voor mijn gemeenschap, opgegroeid tussen de poema's
Ik jaag op de toekomst
Zoek het licht in donkere momenten
Blijf doorgaan, stap voor stap, harder trappen
Jonge kracht die uit de Argentijnse bergen komt
Laat het lot deze pure houding onder ogen zien
Of ik dood of doodga voor mijn vlag
Ik voel me als Cabral, het buiten steken
Ik ga geschiedenis schrijven de dag dat ik sterf
Ik ging zonder paard en won de race
Zeilen en grenzen vervagen
Ik zoek de glorie in mijn strijdende leven
Ik weet dat na het licht ons iets wacht, wah
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
Als ik lach, want gelukkig zijn maakt ons een beetje blind
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
Als ik lach, want gelukkig zijn maakt ons een beetje blind
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
Als ik geen plek heb om heen te gaan, neem ik mijn land mee waar ik ook ga
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
We zijn niet zo gek
Ik ben niet van hier en niet van daar
Ik heb geen leeftijd of toekomst
En gelukkig zijn is mijn identiteit
Uh, ik keer terug naar mijn land
Mijn Argentinië weet dat ik nooit ben weggegaan, ja
Ik heb vlaggen geplant in alle grenzen die ik je beloofd heb
Maximale liefde voor de mensen uit de buurt
Die zijn degenen die me nooit vergeten, ja
Ik vergeet jullie nooit
Het is me duidelijk waar ik vandaan kom (ik leef om het te vertellen) ja, ja
En kijk nu waar we zijn, ja
Van strijd naar strijd, we hebben gewonnen
Het klinkt— als we op een paard aankomen
Ik voel me als Belgrano, vandaag ligt de lucht in mijn handen
Ik betreed plekken in de wereld die ik me niet kon voorstellen
Ik plant, plant de vlag in de grond
Zeg dat ik het ben als ze vragen wie het was
Maximale liefde voor mijn Argentijnse mensen
Die het huis verlieten voor brood en koffie, ja
Ik weet goed wat ik vertegenwoordig
Ik verlies mijn accent niet en zeker niet mijn geloof
En zeker niet de wil om door de wereld te blijven draaien
Deze gasten verliezen de dorst niet
De bal aan de voeten
De beker in de hand, mijn naam op het zwaard en onder de 10
Vandaag
Ik creëer het en ondanks de pijn
Een engel heeft zich aan mijn noordkant geplaatst
Nu weet ik wat verraad is
Als de fout mijn naam groot maakte
Ik ga niet voor het materiële
Ik kan niet kopen om te vliegen
Ik bereik het met mijn zang
En dat geeft me om te vertellen
Ik keer terug naar mijn–
Ik keer terug naar–, ik keer terug naar mijn land
Je ziet het in mijn ogen
Als ik lach, want gelukkig zijn maakt ons een beetje blind
Achalay, verdwijnen klonk niet zo gek
Als ik lach, want gelukkig zijn maakt ons een beetje blind
Escrita por: Augusto Polo Campos, El Guincho, Trueno, Tatool, Milo J