395px

Alleen

Don Juan (Comédie Musicale)

Seul

Seul, comme en exil
Comme un naufragé
Sur son île
Comme le funambule
Sur un fil

Seul parce qu’on a tout pris
Parce qu’on a eu tort
C’est se croire en vie
Même quand on est mort
C’est abandonner
Sa chance à un autre
Sans jamais pouvoir
Oublier sa faute
Seul parce que l’amour
A changé de camp
C’est des cris de peine
Mais qui les entend

Seul parce qu’on n’a pas su
Lire entre les lignes
Qu’on n’a pas voulu
Regarder les signes
Parce qu’on écoutait
Sans jamais le croire
Quand l’amour s’en va
C’est toujours trop tard
Seul c’est une nuit
Qui n’en finit pas
C’est une elle sans lui
C’est un toi sans moi

Seul comme en équilibre
Seul prisonnier parce qu’on est libre
Seul comme une histoire sans son livre

Seul parce qu’on a tout pris
Parce qu’on a eu tort
C’est se croire en vie
Même quand on est mort
C’est abandonner
Sa chance à un autre
Sans jamais pouvoir
Oublier sa faute
Seul parce que l’amour
A changé de camp
C’est des cris de peine
Mais qui les entend

Seul parce qu’on n’a pas su
Lire entre les lignes
Qu’on n’a pas voulu
Regarder les signes
Parce qu’on écoutait
Sans jamais le croire
Quand l’amour s’en va
C’est toujours trop tard
Seul c’est une nuit
Qui n’en finit pas
C’est une elle sans lui
C’est un toi sans moi

Seul qui n’a jamais été seul
Seul, ma place à ceux qui la veulent

Seul comme un condamné
Devant l’échafaud
Comme un innocent
Devant son bourreau
Seul comme un enfant
Qui cherche son père
Seul comme le mendiant
Qui s’endort à terre
Parce qu’on a passé
Sa vie sans la voir
On se trouve seul
Devant son miroir

Seul parce qu’on a tout pris
Parce qu’on a eu tort
C’est se croire en vie
Même quand on est mort
C’est abandonner
Sa chance à un autre
Sans jamais pouvoir
Oublier sa faute
Seul parce que l’amour
A changé de camp
C’est des cris de peine
Mais qui les entend

Seul parce qu’on n’a pas su
Lire entre les lignes
Qu’on n’a pas voulu
Regarder les signes
Parce qu’on écoutait
Sans jamais le croire
Quand l’amour s’en va
C’est toujours trop tard
Seul c’est une nuit
Qui n’en finit pas
C’est une elle sans lui
C’est un toi sans moi

Seul comme un condamné
Devant l’échafaud
Comme un innocent
Devant son bourreau
Seul comme un enfant
Qui cherche son père
Seul comme le mendiant
Qui s’endort à terre
Parce qu’on a passé
Sa vie sans la voir
On se trouve seul
Devant son miroir
Seul

Alleen

Alleen, zoals in ballingschap
Zoals een schipbreukeling
Op zijn eiland
Zoals de koorddanser
Op een draad

Alleen omdat men alles heeft genomen
Omdat men fout was
Het is geloven dat je leeft
Zelfs als je dood bent
Het is je kans opgeven
Aan een ander
Zonder ooit te kunnen
Vergeten wat je deed
Alleen omdat de liefde
Van kant is veranderd
Het zijn schreeuwen van pijn
Maar wie hoort ze

Alleen omdat we niet wisten
Tussen de regels te lezen
Omdat we niet wilden
De signalen te zien
Omdat we luisterden
Zonder het ooit te geloven
Wanneer de liefde vertrekt
Is het altijd te laat
Alleen is het een nacht
Die maar niet eindigt
Het is een zij zonder hem
Het is een jij zonder mij

Alleen zoals in balans
Alleen een gevangene omdat we vrij zijn
Alleen zoals een verhaal zonder zijn boek

Alleen omdat men alles heeft genomen
Omdat men fout was
Het is geloven dat je leeft
Zelfs als je dood bent
Het is je kans opgeven
Aan een ander
Zonder ooit te kunnen
Vergeten wat je deed
Alleen omdat de liefde
Van kant is veranderd
Het zijn schreeuwen van pijn
Maar wie hoort ze

Alleen omdat we niet wisten
Tussen de regels te lezen
Omdat we niet wilden
De signalen te zien
Omdat we luisterden
Zonder het ooit te geloven
Wanneer de liefde vertrekt
Is het altijd te laat
Alleen is het een nacht
Die maar niet eindigt
Het is een zij zonder hem
Het is een jij zonder mij

Alleen die nooit alleen is geweest
Alleen, mijn plek voor degenen die het willen

Alleen zoals een veroordeelde
Voor het schavot
Zoals een onschuldige
Voor zijn beul
Alleen zoals een kind
Dat zijn vader zoekt
Alleen zoals de bedelaar
Die op de grond in slaap valt
Omdat we onze leven hebben doorgebracht
Zonder het te zien
Vinden we onszelf alleen
Voor onze spiegel

Alleen omdat men alles heeft genomen
Omdat men fout was
Het is geloven dat je leeft
Zelfs als je dood bent
Het is je kans opgeven
Aan een ander
Zonder ooit te kunnen
Vergeten wat je deed
Alleen omdat de liefde
Van kant is veranderd
Het zijn schreeuwen van pijn
Maar wie hoort ze

Alleen omdat we niet wisten
Tussen de regels te lezen
Omdat we niet wilden
De signalen te zien
Omdat we luisterden
Zonder het ooit te geloven
Wanneer de liefde vertrekt
Is het altijd te laat
Alleen is het een nacht
Die maar niet eindigt
Het is een zij zonder hem
Het is een jij zonder mij

Alleen zoals een veroordeelde
Voor het schavot
Zoals een onschuldige
Voor zijn beul
Alleen zoals een kind
Dat zijn vader zoekt
Alleen zoals de bedelaar
Die op de grond in slaap valt
Omdat we onze leven hebben doorgebracht
Zonder het te zien
Vinden we onszelf alleen
Voor onze spiegel
Alleen